CPAP/APAP

Χρήσιμες συμβουλές για τους χρήστες

Η χρήση της συσκευής CPAP είναι μια σημαντική θεραπεία για το σύνδρομο των αποφρακτικών απνοιών κατά τον ύπνο. Μάθετε πώς μπορείτε να αποφύγετε τα πιο κοινά προβλήματα κατά τη χρήση της συσκευής CPAP.

Η συνεχής θετική πίεση αεραγωγών (CPAP – Continuous Positive Airway Pressure) είναι η ο σύνηθες τρόπος αντιμετώπισης για το σύνδρομο αποφρακτικών απνοιών κατά τον ύπνο.  Περιλαμβάνει ένα μικρό μηχάνημα που τροφοδοτεί με μια συνεχή και σταθερή πίεση αέρα, διαμέσου ενός σωλήνα και μίας μάσκας στο πρόσωπο που φοράει ο ασθενής.  Τα πιο κοινά προβλήματα κατά τη χρήση της συσκευής CPAP περιλαμβάνουν διαρροές αέρα από τη μάσκα, προβλήματα κατά τον ύπνο, ξηρότητα και ερεθισμούς στο στόμα, φάρυγγα, ή μύτη.

Πιο κάτω περιγράφονται τα  πιο συχνά προβλήματα κατά τη χρήση της CPAP και τι μπορείτε να κάνετε για αυτά.

Ξηροστομία

Αν αναπνέετε από το στόμα κατά τον ύπνο, ορισμένες συσκευές CPAP μπορεί να επιδεινώσουν την ξηροστομία λόγο του αέρα που έρχεται υπό πίεση. Μία πλήρης μάσκα προσώπου που καλύπτει το στόμα και τη μύτη σας, επίσης, μπορεί να λειτουργήσει θετικά. Επίσης η χρήση θερμαινόμενου υγραντήρα που συνδέεται με το μηχάνημα CPAP  μπορεί να σας βοηθήσει ο οποίος υγραίνει απαλά τον υπό πίεση εισερχόμενο αέρα.

Δυσκολία να κοιμηθείτε

Αυτό είναι ένα φυσιολογικό, προσωρινό πρόβλημα. Φορώντας τη μάσκα με την συσκευή σε λειτουργία για μερικά λεπτά μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας μπορεί να σας βοηθήσει να τη συνηθίσετε. Χρησιμοποιώντας το τρικ που περιγράφεται στο σημείο 3, δηλαδή τη σταδιακή αύξηση της πίεσης του αέρα μέχρι να σας πάρει ο ύπνος, μπορεί επίσης να σας βοηθήσει. Τηρείτε τους κανόνες καλής υγιεινής του ύπνου, αποφεύγετε την καφεΐνη και το αλκοόλ πριν τον ύπνο, και γενικότερα προσπαθήστε να ομαλοποιήσετε τις συνθήκες του ύπνου σας.

Πρόβλημα στο να συνηθίσετε να φοράτε τη μάσκα με τη συσκευή CPAP

Μπορεί να βοηθηθείτε εάν ξεκινήσετε φορώντας μόνο τη μάσκα για μικρό χρονικό διάστημα, ενώ είστε ξύπνιοι, για παράδειγμα, ενώ παρακολουθείτε τηλεόραση. Στη συνέχεια, προσπαθήστε να φορέσετε τη μάσκα ενωμένη με το σωλήνα και τη συσκευή CPAP, κατά τη διάρκεια της ημέρας, ενώ είστε ξύπνιοι. Μόλις συνηθίσετε την αίσθηση, μπορείτε να τη χρησιμοποιείτε πλέον κάθε φορά που κοιμάστε – το βράδυ αλλά και κατά τη διάρκεια του απογευματινού ύπνου.

Εγγραφή
Ξεχάσατε τον κωδικό σας;